Handelsbetingelser

Handels- og leveringsbetingelser for nemgardin.dk

Generel information

Shoppens navn: nemgardin
CVR-nr.: 10167906
Adresse : Hagenstrupvej 8, 8860 Ulstrup
Mail:  info@nemgardin.dk
tlf: +45 53 34 41 84

Bestilling af gardiner

Alle ordrer til nemgardin bekræftes automatisk pr. e-mail. Er det ikke muligt at levere nogle af de bestilte varer, vil du blive kontaktet hurtigst mulig. Vi kan ikke tilføje vare på en ordre. Ønskes flere varer, skal der oprettes en ny ordre. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Ved hvert køb skal handelsbetingelserne accepteres. Vi opfordrer til at læse betingelserne grundigt igennem før køb.

Betaling

Der kan betales med betalingskort eller MobilPay ved varens bestilling. Beløbet reserveres ved bestillingen, men hæves først ved varens afsendelse. Følgende muligheder kan anvendes:

Visa / Dankort
MasterCard
Maestro
Visa
MobilPay

Der opkræves ikke gebyr ved benyttelse af betalingskort.

Alle beløb på nemgardin er i Danske kroner (DKK) og er inklusive moms. Betalinger og kortoplysninger behandles på en sikker forbindelse, SSL. Det betyder at oplysningerne er krypteret, så ingen uvedkommende kan læse dem.

Opmåling

Opmåling er kundens ansvar, og vi anbefaler at følge vores måleanvisninger.

Levering og modtagekontrol

Den forventede leveringstid er fra 15 til 21 arbejdsdage. Det vil altid fremgå på varens side, hvornår varen forventes at kunne leveres

Levering sker med kurerfirma, hovedsageligt GLS. Prisen for levering er fra dkk. 39,00 til dkk. 109,00. Prisen for levering fremgår altid på bestillingssiden. 

Vi opfordrer til, at du kontrollerer varen for transportskader ved modtagelsen. Er der synlige skader på emballage eller vare, så er det vigtigt, at dette bliver noteret på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. 

Er varen efter aftale blevet stillet, og dermed uden mulighed for at kvittere på fragtbrev, er det vigtigt, at tage billeder af mulige skader.
Ved alle former for skader anbefaler vi, at der tages billeder af skaden, og at du kontakter os, inden varen bæres ind. Har du spørgsmål vedrørende levering - kontakt kundeservice:info@nemgardin.dk

For levering til ikke brofaste øer, gælder der særlige priser og vilkår. Kontakt kundeservice for spørgsmål og aftaler vedr. levering.

Fortrydelsesret

Varer som du køber på nemgardin, er tilpassede varer fremstillet efter dine specifikationer og er derfor ikke omfattet af fortrydelsesretten. Køber bekræfter bortfald af fortrydelsesretten og returretten på specialfremstillede varer ved afkrydsning i feltet, "Jeg har læst og accepterer nemgardins handelsbetingelser". Annullering og ændringer af specialfremstillede bestillingsvarer skal ske senest to dage efter ordrebekræftelsens modtagelse. Efter denne frist er ordren bindende for køber

Reklamationsret

Når du handler os som hos forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har en reklamationsret på 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten gælder ikke for skader, som skyldes fejlmontage, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid, forkert håndtering, forkert anvendelse eller lignende fejlbehandling.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejl. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Returnering af varer skal altid aftales med kundeservice. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Reklamationer skal meddeles på e-mail til:  info@nemgardin.dk

Retuneringsadresse

nemgardin
Hagenstrupvej 8
8860 Ulstrup

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klager

Ønsker du at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du som forbruger sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. 
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus  (Link) . Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionen online klageportal her -  http://ec.europa.eu/odr

Ansvar

Sælger er ikke erstatningspligtig for købers eventuelle driftstab, avancetab eller anden form for direkte eller indirekte tab.
I det omfang sælger, måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er køber forpligtet til at holde sælger skadesløs.
Omstændigheder, der forhindrer rettidig eller mangelfri levering, og som skyldes forhold udenfor vores kontrol, som tilfælde af force majeure, vores leverandør, transport eller anden tredjemands svigt, fritager os for ansvar for ordrens opfyldelse og rettidig levering.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 01/10/2020

                                                               

X